We onderzoeken jouw business development aanpak vanuit onze Science of Sales en versterken de zwakke schakels. We zijn pragmatisch en vertrekken vanuit jouw realiteit. Wij begeleiden je bij de implementatie en zorgen voor een verankering in je dagelijkse werking.
Je prospectie-inspanningen renderen niet.
Actief hunten is cruciaal, maar de juiste aanpak mist.
Je lanceert een nieuw(e) product of dienst.
Je wilt een bestaande offering boosten.
Lees hier verder!
Een plug & play succesrecept voor een gevulde en robuuste salespipeline.
Efficiënte processen, concrete data en opportuniteiten in je eigen systemen.
Omdat we tegelijkertijd denken en doen, verdien je jouw investering meteen terug door nieuwe leads en deals!
Je wilt je lead-to-deal aanpak efficiënter en krachtiger maken en snel verbeterpunten identificeren.
Je hebt moeite met het vinden van leads en/of sluiten van deals, maar kunt de vinger niet op de wonde leggen.
We houden je salesaanpak tegen het licht van onze tien basisprincipes.
We schaduwen on-the-job tijdens de belangrijkste interacties met potentiële klanten.
We sparren met een aantal klanten, prospecten en bedrijven die geen klant werden.
We onderzoeken de sales funnel en sales en marketing alignment.
We maken gebruik van onze hunting scan om de competenties van het team te meten.
We duiken in de systemen en kijken naar metrics.
We benchmarken met gelijkaardige bedrijven.
Inzicht in de strength drivers waarop je zeker verder moet inzetten.
Suggesties voor de meest impactvolle quick wins en meer complexe projecten.
Overzicht van processen en projecten die je beter stop zet.
Roadmap met prioritisering in functie van return on investment.
Outbound calling acties werpen niet de gewenste vruchten af.
Je wilt outbound calling outsourcen en bent op zoek naar een alternatief voor een traditioneel callcenter.
We nemen het outbound calling proces in handen.
We bekijken segmentatiestrategie, datakwaliteit, messaging, sequenties, sales triggers, funnel en systemen.
We testen en sturen bij tot we het succesrecept in handen.
We engageren ons voor zoveel mogelijk kwalitatieve leads.
We blijven aan boord als externe partner of we dragen het succesrecept over naar je interne team.
Lees hier verder voor meer informatie!
Een volledig gedcumenteerd draaiboek en succesrecept voor outbound calling.
Een ijzersterk en duurzaam alternatief voor traditionele outsourcing naar een operationeel callcenter.
Omdat we tegelijkertijd denken en doen, verdien je jouw investering meteen terug door nieuwe leads en deals.
Je komt aan tafel bij prospecten, maar slaagt er niet in om deals te closen.
Je mist kansen omdat je tijdens een eerste prospectiegesprek onvoldoende opportuniteiten spot.
Je blijft niet top-of-mind na een eerste gesprek.
Je demo’s leiden niet tot voldoende conversie.
Eerst analyseren we waar het probleem zit. Dit doen we door gesprekken en demo’s bij te wonen en prospecten actief te bevragen.
Op basis van een interactieve workshop met het team ontwikkelen we een format voor een krachtig verkoopgesprek of een state-of-the-art demo.
Typische thema’s die aan bod komen: outside-in denken vanuit persona, pijnen bloot leggen en demand creation, slimme vragen stellen en relevantie brengen, een boodschap die plakt, closing technieken.
We werken een gedetailleerd playbook uit met richtlijnen voor het gesprek zelf, de voorbereiding en de nazorg. Daarnaast voorzien we een handleiding voor de onboarding van nieuwe medewerkers.
Om alles stevig te verankeren, trainen we het team via rollenspelen, bij voorkeur aangevuld met individuele coaching op het terrein.
Een (demo)gesprek dat sneller converteert naar een deal.
Een gesprek dat opportuniteiten blootlegt en demand creation stimuleert.
Een onderscheidend en impactvol gesprek waardoor je écht top-of-mind blijft bij de prospect.
Je gebruikt nog geen CRM-systeem of twijfelt aan de inrichting van je huidige pakket.
Je bent benieuwd welke tools jouw prospectieproces vleugels kunnen geven.
Je loopt verloren in het enorme aanbod aan sales automation en enablement tools.
Je wilt weten welke tools in jouw specifieke situatie de investering waard zijn.
We vertrekken vanuit het proces en onderzoeken waar een tool voor meer efficiëntie en kwaliteit kan zorgen.
We mappen de requirements met oog voor bestaande tools en integraties, complexiteit, verwachte impact en budget.
We reiken een model aan voor een kwalitatief selectietraject en maken een shortlist van mogelijke tools.
We kijken objectief en challengen de leveranciers op jouw noden.
We helpen je te beslissen op basis van een goed onderbouwde business case.
We ondersteunen je indien gewenst met implementatie, project- en changemanagement.
Een pragmatische en eerlijke toolselectie op maat van jouw doelstellingen en budget.
Tools die je lead-to-deal aanpak faciliteren en optimaliseren.
Een gemotiveerd team dat kan focussen op zaken die écht toegevoegde waarde leveren.
Als salesgedreven organisatie wil je je lead-to-deal aanpak kracht bij zetten met gerichte marketingacties.
Of omgekeerd: je lead-to-deal proces is marketingdriven en dit is niet voldoende om je targets te halen.
Sales en marketing varen hun eigen koers en versterken elkaar te weinig.
We starten bij het eindpunt: hoeveel deals wil je verzilveren?
Op basis daarvan tekenen we de sales funnel uit, kwantificeren we conversieratio’s en het aantal leads in elke fase.
We onderzoeken welke combinatie van sales- en marketingacties leads het snelst doorheen de funnel laat bewegen.
We zetten kwalificatiemodellen op om de juiste focus te blijven houden.
We implementeren metrics om sales- en marketingstrategie bij te sturen op basis van return on investment.
We zorgen dat het sales- en marketingteam op basis van de funnel zelf kan monitoren of hun aandacht juist zit.
Sales en marketing versterken elkaar voortaan om zoveel mogelijk kwalitatieve leads in deals om te zetten.
Er is veel meer duidelijkheid waar er extra efforts moeten gebeuren om targets te halen.
Toekomstige omzet is beter voorspelbaar.
Je mist hunters in het team.
Je zoekt de balans tussen business development, account management, cross-selling en upselling.
Je twijfelt of elke sales professional wordt ingezet op zijn sterke punten.
Je bent benieuwd of een structuur met Sales Development Representatives (SDRs) en Business Development Representatives (BDRs) zou werken in jouw organisatie.
Op basis van de sales funnel definiëren we rollen en ontwikkelen we een rolgebaseerd tijdsbestedingsmodel.
Dit koppelen we aan de complexiteit van je business, de sales cycli en de verwachtingen van je klanten.
Het resultaat van deze oefening: jouw ideale futureproof salesorganisatie.
We scannen de skills van het team met onze hunting scan en sales assessment & development center.
Dit vullen we aan met diepgaande gesprekken over ieders ambities.
Op deze manier ontwikkelen we samen een pragmatische roadmap om iedereen op zijn sterke punten in te zetten, te coachen en waar nodig aan te werven.
Een robuuste pijplijn, omdat hunting stevig verankerd wordt in je salesorganisatie.
Een gemotiveerd team dat bestaande klanten tevreden houdt én met vertrouwen op jacht gaat naar nieuwe deals.
Onze Sales Talent Tools zijn een uniek instrumentarium voor het werven en ontwikkelen van sales professionals, het strategisch samenstellen van salesteams en het toewijzen van rollen en verantwoordelijkheden binnen dit team.
Van een online scan tot een full-blown assessment & development center – met deze tools heb je alles in handen om de juiste keuzes te maken. De investering meer dan waard, want zonder sterke commerciële skills in je team zullen er onvoldoende deals volgen.
Je maakt nog onvoldoende gebruik van B2B social media om je lead-to-deal aanpak kracht bij te zetten.
Je haalt niet voldoende resultaat uit je investeringen in B2B social media.
Samen met het sales team gaan we op ontdekkingsreis doorheen de ins en outs van social selling.
We bekijken alle facetten waar social media een rol kan spelen: capteren en voeden van leads, data-verrijking, ontdekken van sales triggers,…
We werken een projectplan uit om sociale media volledig te integreren in het salesproces. Consistency is king!
Eens het plan is uitgerold, volgen we het team nog zes maanden op via virtuele coachingmomenten.
Een volledig geïmplementeerde aanpak om social media te integreren in het lead-to-deal proces.
Na zes maanden voel je het verschil: meer leads en meer vertrouwen en koopbereidheid bij prospecten.
Je gelooft dat training het meeste impact heeft wanneer deze direct aansluit bij de praktijk.
Je wilt je salesteam inspireren en hen kritisch laten reflecteren over hun aanpak.
Je merkt dat er trainingsnoden zijn binnen het salesteam, maar vindt het lastig om deze te vertalen naar een concrete formule.
Indien nodig brengen we de behoeften in kaart met een lean & mean quick scan. Zo zorgen we ervoor dat de training zich richt op de juiste uitdagingen.
Elke training begint met een beperkt aantal modellen, concepten en eye-openers. Deze zorgen voor inspiratie en zetten deelnemers aan tot nadenken over hun eigen aanpak.
Vervolgens gaan we aan de slag met een praktijksprint, gericht op het specifieke thema van de training. Door de theorie direct toe te passen, blijft deze beter hangen en neemt de buy-in van het team toe.
Een sprint bestaat meestal uit een combinatie van fysieke workshops, tussentijdse virtuele check-ins en individuele coachingssessies.
Na afloop evalueren we samen met het salesmanagement en het team hoe we de nieuwe werkwijze structureel kunnen verankeren.
Typische sprints: succesvol prospecteren, effectievere prospectiegesprekken, opportunity spotting, up- en cross-selling, key account management, deals closen, social selling, outbound calling.
Duurzame verandering in de manier van werken, doordat mensen leren vanuit de praktijk.
Een gemotiveerd team omwille van de on-the-job ondersteuning.
Een training die direct resultaat oplevert en al tijdens het traject leidt tot successen.
Doe onze lead-to-deal scan en ontdek welke kansen er liggen voor jouw organisatie.
Dit betekent dat jouw bedrijf 30% korting kan krijgen voor trajecten binnen strategische adviesverlening.
Contacteer Yuri, Business Development Expert bij Silk. Hij start graag een traject op met het beste Silk-team voor jouw specifieke behoeften.
Maak meteen een afspraak"Silk heeft sales experts, growth marketeers en automation wizards. Wij geloven in multidisciplinaire teams."